CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 7, 2009

boikot!!! Jika anda ikhwah la,,,












assalamualaikum kepada muslimin dan muslimat ,khusus kepada ikhwah dan akhwat sekalian...
masih tidak merasakah kita akan keperitan keluarga kita ,adik beradik kita,ayah dan ibu kita di Palestin???

Ataupun kita telah terkunci hati untuk merasakannya??

Apakah gunanya jika kita bergelar ikhwah dan akhwat sedangkan kita masih membeli barangan2 diatas???

jika seseorang itu bernama ikhwah/akhwat namun masih x terasa apa2 semasa memilih barangan2 tersebut... fikir2kan balik adakah kita beriman???

Kata2 ini bukan omongan kosong, mana mungkin saya berkata demikian... telah termaktub pada tahun 90-an , Fatwa dari Ulamak Muktabar mengatakan ''1 dolar yang dikeluarkan untuk membeli barangan2 amerika (yahudi) bersamaan dengan sebutir peluru yang akan menembuskan dada2 saudara kita di Palestin...''

Mahukah kita digelar sebagai pembunuh senyap??
x takut kah kita..bila mana berhadapan Yang Maha Esa.... rekod amalan kita..hari2 didunia kita sebagai seorang PEMBUNUH SAUDARA SEAGAMA!!!????


jadi fikir2kanlah, bodohlah ikhwah dan akhwat semua, jika masih membeli barangan2 tersebut...mulut dan kerja seharian sibuk dengan dakwah,,namun dosa yang lebih besar di pandang enteng...

sekadar meneguk Coke,pepsi..sekadar menjamah KFC ,McD untuk sambutan hari jadi... sebenarnya sumbangan seperti itu membawa ke NERAKA JAHANNAM!!!
wal yauzubillah...sedarlah...BoikotlaH!! x mati kalau x guna barangan2 tersebut!! melainkanlah jika x menggunakan barangan tersebut boleh menyebabkan kematian dan terbantut sangat2 kerja2 kita...(faham2lah)..

0 comments: