CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, March 10, 2010

sibuk - Da`i

Alhamdulillah atas setiap nikmat Mu ya Allah...
selawat dan salam keatas Ar-Rasul yang aku cintai...

demi masa manusia dalam kerugian...( Al-Asr 1-2)

5 sebelum 5 - lapang sebelum sempit (hadith nabi)

Al-waajibaatu aktharu minal awqat...- wasiat ke 10 Pak Hassan.
(kewajipan itu lebih banyak daripada masa yang ada)...



kesemua di atas sebagai cerminan bagi diriku dalam setiap hari...

sibuk...masa student...sibuk masa keje...

erm...da`i seharusnya berstrategi dalam setiap gerak gerinya...

amanah mengikatkan Da`i dengan setiap langkah dalam hidupnya...dan dunia ini hanyalah tempat mencari kurniaNya...dan bekal bertemuNya...

sebenarnya...manusia sibuk dalam mencari sesuatu yang sudah pasti hasilnya(dunia)...namun tidak menyibukkan dirinya pula dengan sesuatu yang belum nampak hasilnya (akhirat)...

Ya Allah , sibukkan diri aku dalam mencari bekal menujuMu...dan bantulah aku melaksanakan beban amanah yang terpikul dibahuku sebagai da`i yang engkau pilih...
dan kekalkan aku dalam rahmat dan kasih sayangMu...pandulah aku dalam setiap perbuatanku...

0 comments: